VŠEOBECNÉ ZMLUVNÉ PODMIENKY
(Účinné od 30. 04. 2021)
- Účel, účinnosť a úprava Všeobecných zmluvných podmienok
- Účel všeobecných zmluvných podmienok
Účelom VZP je jednotná a detailná úprava Zmluvy ktorá bola uzatvorená medzi Spoločnosťou a Zákazníkom vo veci Predaja výrobkov cez Webshop Spoločnosti. Účelom Zmluvy je aj informovanie Spotrebiteľa pred uzatvorením Zmluvy o skutočnostiach uvedených v Nariadení.
Odoslaním Objednávky Zákazník vyjadruje svoj súhlas s ustanoveniami Všeobecných zmluvných podmienok. Všeobecné zmluvné podmienky podľa (1) odseku § 6:78. Občianskeho zákonníka a podľa (6) odseku § 11 Nariadenia sú súčasťou Zmluvy.
- Účinnosť Všeobecných zmluvných podmienok
Účinnosť Všeobecných zmluvných podmienok sa vzťahuje na Spoločnosť, Zákazníka a Predaj výrobkov.
Obsahom Všeobecných zmluvných podmienok sú najmä práva a povinnosti (záväzky) Zmluvných strán, pravidlá uzatvorenia Zmluvy, definícia Služby, termíny plnenia, spôsob platby a platobné podmienky a ustanovenia o zodpovednosti.
Účinnosť bodu 10 a 11 Všeobecných zmluvných podmienok – okrem podbodu č. 1 bodu č. 11 – sa vzťahuje len na Spotrebiteľa.
- Úprava a doplnenie Všeobecných zmluvných podmienok
Spoločnosť je oprávnená jednostranne upraviť alebo doplniť Všeobecné zmluvné podmienky a pozastaviť Predaj výrobkov na dobu určitú alebo neurčitú, upraviť jeho obsah, alebo ukončiť ho.
V prípade úpravy alebo doplnenia Všeobecných zmluvných podmienok, Spoločnosť zverejní na Webovej stránke skutočnosť o úprave/doplnení, dátum nadobudnutia účinnosti zmien/doplnenia a zverejní aj úplne znenie platných Všeobecných zmluvných podmienok.
Účinnosť upravených/ doplnených Všeobecných zmluvných podmienok sa vzťahuje len na Objednávky a Zmluvy ktoré boli uzatvorené po nadobudnutí platnosti úprav/ doplnení.
- Pojmy
Pojmy uvedené vo Všeobecných zmluvných podmienkach majú nasledujúci význam:
- Áfa tv.: Zákon č. CXXVII o dani z pridanej hodnoty z roku 2007
- ÁSZF: Všeobecné zmluvné podmienky, ktoré sú uvedené v danom dokumente podľa odseku (1) § . 6:77 Zákona o Občianskom zákonníku
- : Zákon č. CVIII. o niektorých otázkach služieb elektronického obchodu a služieb informačnej spoločnosti z roku 2001
- Spotrebiteľ: fyzická osoba, ktorá mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania vytvorí objednávku, Zákazník
- Webová stránka: webová stránka dostupná cez link www.klippers.hu
- Objednávka: individuálna objednávka, ktorá je vytvorená Zákazníkom
- (Občiansky zákonník): Zákon č. V. o Občianskom zákonníku z roku 2013
- Nariadenie: Nariadenie vlády č. 45/2014. (II.26.) o podrobných pravidlách uzavretej zmluvy medzi Spotrebiteľom a Spoločnosťou.
- Zmluva: Podľa Všeobecných zmluvných podmienok je to kúpno-predajná zmluva, ktorá bola uzatvorená medzi Spotrebiteľom a Spoločnosťou a ktorá vznikla po vytvorení Objednávky Spotrebiteľom a jej potvrdením Spoločnosťou
- Spoločnosť: Právnická osoba, ktorá je definovaná v bode č. 3 Všeobecných zmluvných podmienok
- Produkt: Hnuteľná vec, ktorá je uvedená v Objednávke a je predávaná cez Webshop
- Predaj výrobku: Spoločnosťou poskytnutá služba zákazníkovi, ktorá je uvedená v bode č. 4 Všeobecných zmluvných podmienok
- Zákazník: Právny subjekt, ktorý uzatvára Zmluvu so Spoločnosťou podľa Všeobecných zmluvných podmienok
- Kúpna cena: protihodnota Produktu
- Webshop: Internetový obchod Spoločnosti, ktorý je dostupný na webovej stránke: klippers.hu
- Spoločnosť
Názov spoločnosti: ONYX Partners Korlátolt Felelősségű Társaság
Sídlo:3700 Kazincbarcika, Kökény utca 8.
Register: Miskolci Törvényszék Cégbírósága (Registračný súd Súdnej stolice v Miškovci)
Zapísaná v Obchodnom registri:05-09-034094
Daňové identifikačné číslo: 29206511-2-05
E-mail: janosgaran@gmail.com
Telefónne číslo: +36 30/124-00-85
Webová stránka: www.klippers.hu
- Predmet Zmluvy: definícia Predaja výrobku
Predmetom Zmluvy je kúpa Produktu cez Webshop medzi Spoločnosťou a Zákazníkom.
Zmluva medzi Spoločnosťou a Zákazníkom sa uzatvára iba na Predaj produktov uvedených v tomto bode. Podľa bodu a) § 6:3. Občianskeho zákonníka Zmluva zanikne po vzájomnom plnení služby.
Produkty predávané cez Webshop Spoločnosti:
- Elektrické zastrihávače vlasov;
- Produkty na starostlivosť o vlasy a bradu (wax, olej na bradu, šampón);
- Iné kadernícke príslušenstvo (hrebene, príslušenstvo k strojčekom, čistiace prostriedky k strojčekom, atď.).
- Proces Objednávania (technické kroky uzatvorenia zmluvy)
- Výber produktu
Zákazník si vyberie, t.j. umiestni produkt „do košíka” vo Webshope. Pre uskotočnenie nákupu vo Webshope a pre vytvorenie Objednávky nie je potrebná registrácia.Objednávku je možné vytvoriť kedykoľvek. V prípade, že produkt nie je dostupný, pre tento produkt nie je možné vytvoriť objednávku.
- Vytvorenie objednávky
Zákazník môže vytvoriť objednávku na Webovej stránke cez online plochu, ktorá bola vytvorená pre tento účel.
Po finalizovaní Nákupného košíka Zákazník musí pri vytvorení Objednávky poskytnúť nasledujúce údaje: Meno, e-mailovú adresu, telefónne číslo, dodaciu adresu (PSČ, mesto, ulica, číslo domu, poschodie, č. dverí),
Fakturačnú adresu (meno, daňové identifikačné číslo, PSČ, mesto, ulica, č. domu, poschodie, č. dverí). V prípade, že fakturačná adresa sa zhoduje s dodacou adresou, nie je potrebné vyplniť fakturačné údaje znova. Zákazník túto skutočnosť môže označiť pomocou príslušnej kolónky.
Zákazník môže vybrať aj spôsob platby, ktorý môže byť: online platba kartou alebo
dobierka.
V prípade, že Zákazník neposkytne požadované údaje, nemôže vytvoriť Objednávku a tým pádom nemá nárok na nákup vo Webshope.
Zákazník je oprávnený pred odoslaním objednávky skontrolovať a v prípade potreby upraviť poskytnuté údaje, typ(y) a počet Produktu(ov), spôsob platby, dodaciu adresu, atď.
Objednávka bude následne odoslaná kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku”. Kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku“ Zákazník berie na vedomie, že to jeho vyhlásenie nesie so sebou povinnosť zaplatiť za objednávku. Odoslanie Objednávky zo strany Zákazníka sa považuje za ponuku. Odoslanie nadobúda platnosť keď sa stane dostupným aj Spoločnosti.
V prípade zvolenia spôsobu platby kartou online, kúpna cena a ďalšie poplatky sa uhrádzajú prostredníctvom elektronickej platobnej služby Barion, ktorú prevádzkuje spoločnosť Barion Payment Zrt. (sídlo: 1117 Budapest, Infopark Sétány 1. I. épület 5. emelet 5.). Zákazník po kliknutí na tlačidlo „Odoslať objednávku” bude presmerovaný na inteligentnú platobnú bránu Barion, kde bude platba uskutočnená po zadaní údajov platobnej karty (číslo karty, platnosť karty, CVC kód) a Vašej e-mailovej adresy.
V prípade zvolenia spôsobu platby na dobierku, kúpna cena a ďalšie poplatky budú uhradené kuriérovi, ktorý doručuje tovar na adresu dodania.
- Uzatvorenie Zmluvy
Do 48 hodín od odoslania Objednávky a po spracovaní Objednávky, Spoločnosť žašle potvrdenie o prijatí Objednávky Zákazníkovi na e-mailovú adresu, ktorú Zákazník uviedol počas procesu objednávania. Potvrdzovací e-mail od Spoločnosti je považovaný za prijatie ponuky zo strany Zákazníka a tým pádom sa uzatvára Zmluva medzi Spoločnosťou a Zákazníkom. Potvrdenie objednávky ako elektronické vyhlásenie nadobúda platnosť, keď sa stane dostupným Zákazníkovi.
Potvrdenie obsahuje: objednané Produkty, kúpnu cenu, spôsob platby, adresu dodania, predpokladaný dátum doručenia a poplatok za doručenie.
V prípade, že potvrdenie nebolo doručené Zákazníkovi – ktoré obsahuje podmienky Objednávky – do 48 hodín od odoslania Objednávky, alebo ak Zákazník zruší svoju Objednávku v súlade s ustanoveniami, ktoré sú uvedené v bode č. 7, Zmluva nebude uzavretá.
- Kúpna cena a iné poplatky
Kúpna cena ktorá je uvedená vo Webshope zahŕňa aj DPH a iné náklady (brutto). Kúpna cena nezahŕňa náklady doručenia. Kúpna cena a iné náklady sú uvedené v HUF.
Spoločnosť je oprávnená jednostranne upraviť Kúpnu cenu a iné poplatky. Úprava a zmena Kúpnej ceny a iných poplatkov nadobúda platnosť uverejnením úpravy vo Webshope. Upravená sadzba po úprave kúpnej ceny a iných poplatkov sa vzťahuje len na Zmluvy, ktoré boli uzatvorené po nadobudnutí platnosti úpravy. V prípade zvolenia platby platobnou kartou online, nie je možné požadovať o vrátenie kúpnej ceny v prípade zníženia kúpnej ceny a iných poplaktov ku ktorým došlo v dobe medzi vykonaním platby a dodaním produktu.
Spoločnosť doručí Objednávku Zákazníkovi prostredníctvom kuriérskej služby Express One (Express One Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság, sídlo: 1239 Budapest, Európa utca 12) za zaplatenie poplatku za dopravu. Poplatok za dopravu je určený podľa Produktov v Nákupnom košíku. Spoločnosť informuje Zákazníka o poplatku za dopravu počas procesu objednávania a taktiež uvádza informácie o jeho výške v potvrdzovacom e- mailu.
Ak napriek náležitej starostlivosti Spoločnosti Kúpna cena alebo iný poplatok sú nesprávne uvedené vo Webshopu – v potvrdzujúcom e-mailu podľa podbodu C) bodu č. 5 VZP – najmä v prípade zjavne nespravných cien, napr. výrazne odlišná kúpna cena od známej, všeobecne akceptovanej alebo odhadovanej ceny produktu vrátane nesúmernosti v hodnote, alebo kúpnej ceny v hodnote „0 HUF” alebo „1 HUF” kvôli systémovej chybe – Spoločnosť nie je povinná splniť Zmluvu za nesprávnu kúpnu cenu a v prípade uzavretých Zmlúv Zákazník je povinný uhradiť rozdiel medzi skutočnou a nesprávnou cenou. V prípade, že Zákazník nechce uhradiť rozdiel, Zákazník má nárok na písomné odstúpenie od Objednávky bez uvedenia dôvodu.
- Zrušenie objednávky
Objednávku je možné zrušiť až do nadobudnutia platnosti potvrdenia objednávky podľa podbodu C) bodu č. 5 Všeobecných zmluvných podmienok a to prostredníctvom odoslanej správy na e-mailovú adresu info@klippers.hu alebo cez telefónne číslo, ktoré je uvedené v bode č. 3 a ktoré slúži na zrušenie záväzku Zákazníka o uzavretie Zmluvy.
V prípade zrušenia Objednávky, alebo ak potvrdzujúci e-mail nie je doručený Zákazníkovi do 48 hodín od vytvorenia a odoslania Objednávky podľa podbodu C) bodu č. 5 Všeobecných zmluvných podmienok a z tohto dôvodu Zmluva nie je uzatvorená, kúpnu cenu a iné poplatky ktoré boli uhradené platobnou kartou online, Spoločnosť vráti Zákazníkovi do 30 dní od uplynutých 48 hodín od vytvorenia a odoslania Objednávky.
- Informácie o elektronickom uzatváraní Zmluvy
Spoločnosť plní svoju informačnú povinnosť podľa (1) odseku § 6:82 Zákona o Občianskom zákonníku a podľa (2) odseku § 5 Zákona č. CVIII. o niektorých otázkach služieb elektronického obchodu a služieb informačnej spoločnosti z roku 2001 a informuje Zákazníka o nasledujúcich skutočnostiach:
- Technické kroky uzatvárania zmluvy sú uvedené v bode č. 5 Všeobecných zmluvných podmienok
- Zmluva sa považuje za uzavretú elektronicky ale nie písomne. Spoločnosť neeviduje Zmluvu, neskôr nie je prístupná.
- Zákazník má nárok na kontrolu a následnú úpravu údajov, ktoré poskytnul počas vytvorenia Objednávky, ďalej môže skontrolovať a upraviť aj typ a množstvo produktu(ov), atď.
- Zmluva je uzatvorená v maďarskom jazyku.
- Spoločnosť nepodlieha kódexu správania, neuznáva platnosť kódexu správania ako záväznu pre seba.
- Úhrada kúpnej ceny a iných poplatkov, fakturácia
Kúpna cena a iné poplatky (napr. poplatok za dopravu) sú uhradené podľa nasledovných:
- Online platbou kartou alebo
- na dobierku u kuriéra
Spoločnosť vystaví elektronickú faktúru o kúpnej cene a o iných poplatkoch podľa § č. 175 Zákona o DPH cez systém szamlazz.hu. Uzatvorením Zmluvy a prijatím Všeobecných zmluvných podmienok Zákazník súhlasí so zasielaním elektronickej faktúry. Spoločnosť zasiela vystavenú elektronickú faktúru Zákazníkovi na e-mailovú adresu, ktorú uviedol počas procesu objednávania.
- Právo Spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy
Spotrebiteľ má nárok na odstúpenie od zmulvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní po uzatvorení Zmluvy.
Lehota na odstúpenie od zmluvy
- V prípade kúpno-predajnej zmluvy ktorá sa vzťahuje na produkt: Lehota na odstúpenie uplynie po 14 dní odo dňa prevzatia tovaru Spotrebiteľom, alebo treťou stranou od kuriéra
- V prípade dodania viacerých Produktov: Lehota na odstúpenie uplynie po 14 dní odo dňa prevzatia posledného tovaru od kuriéra
- V prípade dodania Tovaru pozostávajúceho z viacerých dielov alebo kusov okamihom prevzatia posledného posledného dielu alebo posledného kusu od kuriéra
Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od Zmluvy aj v období medzi dátumom uzavretia zmluvy a dátumom prevzatia Tovaru.
V prípade, že Spotrebiteľ sa rozhodne uplatniť svoje právo na odstúpenie, je povinný zaslať jasné vyhlásenie o svojom úmysle odstúpiť (napríklad poštou, faxom, e-mailom) na jednu adresu z nižšie uvedených:
ONYX Partners Korlátolt Felelősségű Társaság
Sídlo: 3700 Kazincbarcika, Kökény utca 8.
E-mail: janosgaran@gmail.com
Telefónne číslo: +36 -30/124-00-85
Na tento účel Spotrebiteľ môže použiť nižšie uvedený vzor vyhlásenia o odstúpení od zmluvy:
„Vzor vyhlásenia na odstúpenie od zmluvy
(Tento vzor vyplňte a zašlite nám len v tom prípade, že máte v úmysle odstúpiť od zmluvy)
Adresát:
Dolepodpísaný/í vyhlasujem/jeme, že uplatňujem/me právo na odstúpenie od kúpno-predajnej zmluvy:
Dátum prevzatia:
Meno Spotrebiteľa (ov):
Adresa Spotrebiteľa (ov):
Podpis Spotrebiteľa (ov) : (iba v prípade vyhlásenia v papierovej forme)
V………………………….dňa……………………”
Ak Spotrebiteľ uplatňuje svoje právo na odstúpenie od zmluvy v lehote na odstúpenie od zmluvy ak zašle svoje vyhlásenie o odstúpení od zmluvy pred uplynutím horeuvedenej lehoty.
Ak Spotrebiteľ odstúpi od Zmluvy Spoločnosť mu uhradí všetky protihodnoty vrátane nákladov na dopravu (okrem tých zvýšených výdavkov ktoré vznikli v dôsledku skutočnosti, že Spotrebiteľ zvolil iný spôsob dopravy a nie ten najlacnejší spôsob dopravy, ktorý mu ponúkla Spoločnosť)
Spoločnosť počas vrátenia platby používa rovnaký spôsob platby aká bola zvolená pri pôvodnej transakcii pokiaľ Spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s použitím iného spôsobu platby. Počas vrátenia platby prostredníctvom tohto spôsobu platby Spotrebiteľovi nevznikajú žiadne zvýšené výdavky.
Spotrebiteľ je povinný vrátit Tovar Spoločnosti bez omeškania, ale najneskôr však do 14 dní od podania vyhlásenia na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za dodržanú, ak vrátite výrobok pred uplynutím 14 dňovej lehoty.
Náklady za vrátenie tovaru znáša Spotrebiteľ. Spoločnosť môže zadržať vrátenie peňazí kým nie je jej vrátený Produkt, alebo kým Spotrebiteľ nepotvrdí, že Tovar je vrátený: z týchto dvoch možností treba brať do úvahy skorší termín.
Spotrebiteľ zodpovedá za znehodnotenie Výrobku iba vtedy ak k nemu došlo v dôsledku použitia ktoré presahuje nevyhnutné používanie na určenie povahy, vlastností a funkčnosti.
Spotrebiteľ má povinnosť dokázať, že uplatnil svoje právo na odstúpenie od zmluvy v súlade s uvedenými v § 22. Ustanovenia.
Spotrebiteľ nemôže uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy
- V prípade takého Produktu, ktorý bol vyrobený na základe pokynov alebo výslovnej žiadosti Spotrebiteľa, alebo v prípade takého výrobku, ktorý bol vyrobený jedine ,len pre Spotrebiteľa,
- V prípade takého zabaleného výrobku, ktorý zo zdravotných alebo hygienických dôvodov nie je možné vrátiť po otvorení (napr. výrobky na starostlivosť o vlasy, výrobky na starostrivosť o bradu, najmä: wax, olej na bradu, šampón);
- Pokiaľ ide o taký výrobok, ktorý vzhľadom na svoju povahu po dodaní sa neoddeliteľne zmieša s inými výrobkami.
- Záruka na spotrebný materiál, záruka na produkty, garancia
- Záruka na spotrebný materiál
V akých prípadoch môžete uplatniť svoje právo na záruku na spotrebný materiál?
V prípade chybného plnenia zo strany Spoločnosti, Spotrebiteľ môže uplatniť voči nej nárok na záruku na spotrebný materiál v súlade s ustanoveniami Občianskeho zákonníka.
Aké práva má Spotrebiteľ na základe jeho nároku na záruku na spotrebný materiál?
Spotrebiteľ môže podľa svojho uváženia uplatniť nasledujúce nároky na záruku na spotrebný materiál:
- Môže požiadať o opravu, alebo o výmenu, pokiaľ plnenie jeho požiadavky nie je nemožné, alebo kým splnenie požiadavky neznamená pre Spoločnosť neprimerané zvýšené poplatky.
- Ak Spotrebiteľ nepožiadal o opravu alebo výmenu, alebo nemohol o to požiadať, môže zažiadať o zníženie protislužby. Závadu môže opraviť aj Spotrebiteľ na náklady Spoločnosti –alebo v krajnom prípade – môže odstúpiť od Zmluvy.
Spotrebiteľ môže prejsť zo zvoleného nároku na záruku na spotrebný materiál na iný nárok, avšak náklady za prechod znáša Spotrebiteľ, pokiaľ prechod nie je odôvodnený, alebo nebol zapríčinený Spoločnosťou.
Aká je lehota na uplatnenie nároku na záruku na spotrebný materiál?
Spotrebiteľ je povinný závadu oznámiť, bezprostredne po jej zistení, najneskôr však do 2 mesiacov od jej zistenia. Spoločnosť upozorňuje Spotrebiteľa na skutočnosť, že po uplynutí dvojročného termínu premlčania od plnenia Zmluvy, nie je možné uplatniť si nárok na záruku na spotrebný materiál. V prípade použitého tovaru tento termín je jeden rok.
Voči komu sa dá uplatniť nárok na záruku na spotrebný materiál?
Spotrebiteľ môže uplatniť svoj nárok na záruku na spotrebný materiál voči Spoločnosti.
Aké sú ďalšie podmienky pre uplatnenie nároku Spotrebiteľa na záruku na spotrebný materiál?
Do šiestich mesiacov od plnenia nie sú žiadne ďalšie podmienky na uplatnenie nároku Spotrebiteľa na záruku na spotrebný materiál okrem oznámenia závady, ak Spotrebiteľ vie potvrdiť že produkt mu poskytla Spoločnosť. Po uplynutí 6 mesiacov od splnenia, Spotrebiteľ je povinný dokázať, že ním zistená vada už existovala aj v čase plnenia.
- Záruka produktu
V akých prípadoch môže Spotrebiteľ uplatniť svoj nárok na záruku?
V prípade vady hnuteľnej veci Spotrebiteľ – podľa vlastného uváženia – môže uplatniť svoj nárok na zákonnú záruku, alebo nárok na záruku na spotrebný materiál.
Aké práva má Spotrebiteľ na základe nároku na záruku?
V rámci záruky Spotrebiteľ môže požiadať iba o opravu alebo výmenu vadného produktu.
V akých prípadoch je produkt považovaný za chybný?
Produkt je chybný vtedy, ak nespĺňa požiadavky na kvalitu počas jeho zavedenia na trh, alebo keď nedisponuje s vlastnostami ktoré sú uvedené v popise od Výrobcu.
Aká je lehota na uplatnenie nároku Spotrebiteľa na záruku?
Spotrebiteľ môže uplatniť svoj nárok na záruku do dvoch rokov od zavedenia produktu na trh. Po uplynutí tých dvoch rokov, Spotrebiteľ stratí nárok na záruku.
Voči komu a za akých ďalších podmienok môže Spotrebiteľ uplaniť svoj nárok na záruku?
Spotrebiteľ svoj nárok na záruku môže uplatniť len voči Výrobcovi alebo distribútorovi hnuteľnej veci. Závada produktu v prípade uplatnenia nároku na záruku musí byť preukázaná Spotrebiteľom.
V akom prípade je Výrobca (distribútor) odslobodený od záväzku zabezpečiť si záruku?
Výrobca (distribútor) je oslobodený od záväzku zabezpečiť si záruku iba keď môže preukázať, že:
– Produkt nevyrobil alebo neuviedol na trh v rámci svojej podnikateľskej činnosti,
– závada produktu nebola zistiteľná v čase uvedenia na trh vzhľadom na vtedajší stav vedy a techniky, alebo,
– chyba Produktu vyplýva z uplatnenia povinných predpisov alebo právnych predpisov
Na to, aby výrobca (distribútor) bol oslobodený od záväzku zabezpečenia záruky stačí ak vie preukázať jeden dôkaz.
Spoločnosť upozorňuje Spotrebiteľa, že v dôsledku tej istej chyby nemôže uplatniť na záruku na spotrebný materiál a nárok na záruku súčasne. V prípade úspešného uplatnenia nároku na záruku, na vymenený produkt alebo na opravený diel Spotrebiteľ už môže uplatniť svôj nárok na uplatnenie záruky na spotrebný materiál.
- Záruka
V akých prípadoch môže Spotrebiteľ uplatniť svoj nárok na záruku?
V prípade chybného plnenia, Spoločnosť je povinný poskytnúť spotrebiteľovi záruku na spotrebný tovar podľa prílohy č. 1 Nariadenia vlády č. 151/2003. (IX. 22.) o povinnosti poskytnúť zákonnú záruku na nové spotrebné tovary.
Na čo má nárok Spotrebiteľ počas záručnej doby?
Záručná doba sa začína plnením, t.j. dodaním produktu Spotrebiteľovi. Za spotrebný tovar sa považujú produkty, ktoré sú uvedené v prílohe č. 1 Nariadenia vlády č. 151/2003. (IX. 22.) o povinnosti poskytnúť zákonnú záruku na nové spotrebné tovary.
Záručná doba sa prispôsobuje predajnej cene podľa nasledovných:
- Jeden rok v prípade predajnej ceny dosahujúcej 10 000 HUF ale nepresahujúcej 100 000 HUF,
- Dva roky v prípade predajnej ceny dosahujúcej 100 000 HUF ale nepresahujúcej 250 000 HUF
- Tri roky v prípade predajnej ceny presahujúcej 250 000 HUF
Práva Spotrebiteľa na základe záruky sú uvedené v (2) odseku § 6:159 Občianskeho zákonníka.
V akom prípade je Spoločnosť oslobodená od záväzku poskytovať záruku?
Spoločnosť je oslobodená od záväzku poskytovať záruku, iba ak vie preukázať, že závada vznikla po splnení.
Spoločnosť upozorňuje Spotrebiteľa, že v dôsledku tej istej chyby nemôže uplatniť záruku na spotrebný materiál a nárok na záruku súčasne, ale má naďalej právo na uplatnenie nároku na záruku.
- Zodpovednosť, vis maior
Spoločnosť nenesie zodpovednosť za balenie Produktu (vrátane jeho estetických chýb) a za iné jeho chyby za ktoré Spoločnosť nemôže, alebo ktoré nesúvisia s plnením Spoločnosti.
Spoločnosť nenesie zodpovednosť za:
- Oneskorené dodanie objednávky,
- Škody vyplývajúce z nesprávnych údajov, ktoré boli zadávané počas vytvorenia objednávky
Za porušenie zmluvy nie je považovaná skutočnosť, ak plnenie záväzkov Zmluvnej strany, ktoré sú uvedené vo zmluve sú obmedzené nepredvídateľnou okolnosťou, ktorá sa nastala nezávisle od vôle Zmluvnej strany, a ktorej nemožno zabrániť (ďalej ako Vis maior). Za Vis maior sú považované hlavne nasledujúce okolnosti: vojna, teroristický útok, celoštátny štrajk, občianske nepokoje, zemetrasanie, záplavy/povodne, požiar, výbuch, opatrenia úradov.
Zmluvné strany sú povinné navzájom bezodkladne informovať o hrozbe alebo vzniku Vis maior, o jej očakávanom trvaní, a jej vplyvu na plnenie zmluvy (o tom, že Zmluvná strana nie je schopná alebo je schopná plniť svoje zmluvné povinnosti len oneskorene). Škody vyplývajúce z neskorého oznámenia o hrozbe alebo vzniku vis maior bude niesť zmluvná strana zodpovedná za takéto neskoré oznámenie. Dotknutá Zmluvná strana je povinná urobiť všetko pre to, aby Vis maior bola čo najskôr ukončená.
Pokiaľ sa zmluvné strany písomne nedohodnú inak, lehoty plnenia sa predĺžujú počas trvania Vis maior.
Ak doba trvania Vis maior presahuje 15 (päťnásť) dní, ktorákoľvek zo zmluvných strán je oprávnená písomne odstúpiť od zmluvy bez akýchkoľvek negatívnych právnych dôsledkov pre odstupujúcu zmluvnú stranu a nie je povinná nahradiť náklady za škodu spôsobenú odstúpením od zmluvy. Pred odstúpením od Zmluvy s okamžitou platnosťou, Zmluvné strany sú povinné prekonzultovať prípadné doplnenia a úpravy Zmluvy. Ak konzultácia nevedie k výsledku do 15 dní, ktorákoľvek zo Zmluvných strán môže vypovedať Zmluvu podľa podmienok uvedených v tomto bode.
Zmluvná strana dotknutá okoľnosťami Vis maior je povinná bezodkladne a písomne informovať druhú Zmluvnú stranu o ukončení jej trvania.
- Vybavenie sťažností
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť ústne alebo písomne v súvislosti s distribúciou alebo predajom produktov a upozorniť Spoločnosť alebo osobu konajúcu v prospech Spoločnosti. Pre oznámenie tejto skutočnosti prosím použite nasledujúce kontaktné údaje:
ONYX Partners Korlátolt Felelősségű Társaság
Korešpondenčná adresa: 3700 Kazincbarcika, Kökény utca 8.
E-mail: janosgaran@gmail.com
Telefónne číslo: +36 30 / 124-00-85
Web: www.klippers.hu
Ústna sťažnosť by mala byť okamžite prešetrená a problém uvedený v sťažnosti by mal byť podľa možnosti napravený.
Pokiaľ Spotrebiteľ nesúhlasí s vybavením sťažnosti/reklamácie, alebo okamžité prešetrenie sťažnosti nie je možné, Spoločnosť je povinná vyhotoviť zápisnicu o sťažnosti a o jej stanovisku ohľadom sťažnosti, a jej kópiu
- a) odovzdať Spotrebiteľovi na mieste v prípade, že sťažnosť bola podaná ústne ;
- b) poslať spolu s písomnou odpoveďou Spotrebiteľovi ak sťažnosť bola podaná telefonicky alebo elektronicky
v ostatných prípadoch Spoločnosť sa má vysporiadať s písomnými sťažnosťami.
K sťažnostiam ktoré sú oznámené telefonicky alebo pomocou elektronickej komunikačnej služby Spoločnosť je povinná priradiť jedinečné identifikačné číslo.
Spoločnosť je povinná písomne odpovedať na písomnú sťažnosť do 30 (tridsiatich) dní od jej prijatia a podniknúť kroky v súvislosti s jej oznámením. Spoločnosť je povinná svoje stanovisko k zamietnutiu sťažnosti odôvodniť.
V prípade spotrebiteľského sporu spotrebiteľ je oprávnený obrátiť sa na zmierovací orgán s cieľom zaistiť jednoduché, rýchle, efektívne a nákladovo efektívne presadzovanie jeho práv. Na vykonanie úkonu konania je oprávnený príslušný zmierovací orgán podľa bydliska alebo miesta pobytu Spotrebiteľa. V opačnom prípade kompetencie zmierovacieho orgánu sú stanovené sídlom spoločnosti alebo združenie ktoré je oprávnené Spoločnosť zastupovať. Na vykonanie úkonu v konaní má právomoc rozhodovať príslušný zmierovací orgán, ktorý je uvedený v žiadosti Spotrebiteľa.
Príslušný zmierovací orgán podľa sídla Spoločnosti:
- Názov zmierovacieho orgánu: Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és
Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
- Korešpondenčná adresa sídla: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
So súvislosti so službou Spotrebiteľ môže podať sťažnosť online cez tzv. Online platformu na riešenie sporov (ODR) ktorá je dostupná cez:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
- Autorské práva
Webová stránka je považovaná za autorské dielo podľa § 1 Zákona č. LXXVI o autorských práv z roku 1999, tým pádom jej celý obsah je chránený autorským právom.
- Iné ustanovenia
Spoločnosť nemá k dispozícii kódex správania podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa.
V prípade, že niektorá časť Všeobecných zmluvných podmienok je neplatná, neúčinná alebo neuskutočniteľná, alebo niektoré ustanovenie Všeobecných zmluvných podmienok je nepoužiteľné, ostatné ustanovenia Všeobecných zmluvných podmienok zostávajú platné.
V prípade, že Všeobecné zmluvné podmienky alebo Zmluva predpisujú písomnú formu právneho vyhlásenia alebo oznámenia, potvrdzovací mail, ktorý Spoločnosť zašle na e-mailovú adresu Zákazníka, ktorú Zákazník uviedol počas zadávania Objednávky, môže byť považovaný za písomnú formu podľa 3. bodu. V tomto prípade písomné právne vyhlásenie alebo oznámenie môže byť považované za doručené, keď bude sprístupnené Adresátovi v jeho elektronickej poštovej schránke.
V otázkach, ktoré Všeobecné zmluvné podmienky neupravujú sú smerodajné ustanovenia Občianskeho zákonníka a maďarských právnych predpisov.